torsdag den 30. september 2010

Quarkspitzen sind sehr gut!

Pt befinder jeg mig i Tyskland, hvor jeg er på et udveksling ophold sammen med min skole. Derfor bor jeg selvfølgelig hos en tysk pige. I dag har jeg været så heldig, at komme med ud og besøge hendes mormor, som altså laver de bedste såkaldte "Quarkspitzen". Det er en slags kage, som skal bages i kogende Olie.

Jeg synes lige at jeg ville dele opskriften med jer :)

"Quarkspitzen"

30 g Magerine
Én knivspids salt
1/2 Citron (saft og skal)
8 g Vaniliesukker
80 g Sukker
2 Æg
200 g Quark
200 g Mel
8 g Bagepulver

Fremgangsmåde
Alle ingredienserne blandes sammen og bages i gryde kogende olie.

Alle ingredienser puttes i en skål.

Mix dem godt sammen.

Put blandingen i gryden, så snart olien koger.

Kagerne tages op når de er gylden brune.

.. og til sidst rules de i sukker, og så har man de sødeste kager :)
som jeg håber smager..

- Laura

1 kommentar:

  1. Det ser meget tysk ud :)
    Jeg smager gerne, hvis du bager.

    God weekend

    SvarSlet